lauantaina, joulukuuta 10

Pojat, tämä on teille

....after 10000 väärinymmärrystä:

Kuisma kirjoitti...
Plöplö. "Naruudella" musta tarkotettiin tässä sitä lihasprosenttia. Mä ainakin tarkotin tekstissä, tai siis koska tykkään myös yhtälailla tukevammista. Henkilökohtaisesti jos olis vierekkäin laiha ja tukevampi, niin ottaisin (jso mietitään vaan ulkonäköö) useimmissa tapauksissa tukevamman. Ja kun sitä nyt ei voi kiistää, etteikö jokasella satu oleen se oma ihanne pojalle mutta kuka meistä voi sanoa että niitä olis vaan yks ja ainoo. Tai siis että jos mietitään raa'asti ulkonäköö ilman että aatellaan henkilöö sisältäpäin ollenkaan niin luultavasti kaikilla jää muutama vartalotyyppi josta ei pidä, mutta varmasti myös monta josta pitää. Sitten tää vielä laajenee mistä tykkää kun otetaan se mukaan miten henkilöstä pitäminen "muuttaa" sitä miten sitä katsoo. Siis että tän tekstin nyt ainooks pointeiks vois jättää että a) tytötkin luo kauneusihanteita ja b) poikien lihasprosentin ei täydy olla tuhat että ne olis viehättäviä, vaikka ne voi olla viehättäviä myös silloin.

33 kommenttia:

  1. oon ihan samaa mieltä! itelle ainaki tulis kauheet paineet omasta ulkonäöstä, jos poikaystävänä olis joku jäätävä lihaskimppu :oo

    VastaaPoista
  2. Anonyymi10.12.11

    Aika jännää, että kun puhut kauneusihanteista, otat esimerkiksi laulajan, jota varmasti pidetään todella hyvännäköisenä vaikkei lihaksikas olisikaan. Tulee sellainen olo, että "ei sun tartte olla mitenkään erityisen lihaksikas, riittää että näytät Gotyelta". Poikien ulkonäköpaineisiin liittyy tosi paljon muutakin kuin lihaksikkuus, etenkin kuin esimerkkisi Gotye ei edes ole mikää naru. Kutsumalla esimerkkiä "naruksi" annat sellaisen kuvan, että mikään siitä alempi se vasta naru onkin. Olen kuullut todella harvan tytön arvostavan oikeasti lihaskimppuja, ehkä juuri siksi että sellaisen jätkän saaminen on melko vaikea tehtävä. Sen sijaan pojissa ihannoidaan turhaan esimerkiksi pituutta.

    VastaaPoista
  3. Anonyymi10.12.11

    mulla oli jo selkeet vastaukset, ku toi anonyymi nkirjotus sai miettimään tätä vielä uuelleen.

    erittäin monet mun kaverit sanoo haluavansa pitkän, lihaksikkaan, miehekkään mutta lempeän miehen. luulen ettei sillä oikeasti ole heille niin väliä, mutta tuo olisi se unelmamies. itse olen taas sitä kastia joka tykkää näteistä, laihoista pojista joilla on hyvä luonne. kaikilla on tavallaan siis omat mieltymyksensä. joten se on vaan siinä, että ihminen tekee ite omasta ulkonäöstään paineita itelleen, ei ne muut. kukaan ei ikinä sano kellekkään minkälainen sen pitäis olla.
    ja tavallaan, ennenkun ihminen voi toiselta vaatia mitään erikoisuuksia, pitäs myös tällä itellään olla jotain erikoisuuksia. joten ei siinä oo mitään järkeä.

    tästä tuli kyllä ihan sekava enkä tijiä saitko mun pointtia auki mutta kirjotinpahan nyt jottain.

    VastaaPoista
  4. "koska sellaisen jätkän saaminen on melko vaikea tehtävä"?? Kenelle poikaystävän "hankkiminen/saaminen" on tehtävä? Eiköhän se tuu jos on tullakseen. Jos sitä poikaa täytyy ryhtyä metsästään ja "iskemään" tykkääkö se jätkä susta sellaisena kuin olet? Voihan sitä vähän laittaa itseään, mutta sellaiset iskuyritykset ym on musta aika turhia...

    Mutta samaa mieltä olen tästä naruasiasta kyseisen kommentoijan kanssa. Toki tässä on (ainakin luulisin?) sarkasmiakin mukana, mutta jos jätkä kirjoittaisi vaikka tyylillä: siis jotkuthan just tykkää niistä riipputisseistä, kaksarista mistä vetää ja oviaukkoja isommista perseistä, nii en tie auttaisko se ulkonäköpaineista vapautumista...

    Mutta ettei nyt ihan off topiciks mee, nii puhut ihan asiaa. Mä voin ainakin sanoa, ettei poikaystävän ulkonäöllä oo mitää väliä, jos hän on terve ja huolehtii hygieniastaan.
    Kuitenkin samalla murehdin sitä, kuinka oon ihan varmasti liian lihava/ruma hänelle..? Jos osais muuttaa omat ajatuksensa itteensä kohtaan objektiivisiks ni ois iha jees

    VastaaPoista
  5. Anonyymi10.12.11

    Tää oli hyvä postaus, koska aina puhutaan vaan naisten ulkonäköpaineista vaikka miehilläkin on niitä. Pakko myöntää etten itsekään tiedostanut asiaa ennen kuin poikaystäväni mainitsi siitä. :P
    Outoa että miehiä syytetään paineiden luomisesta vaikka mun mielestä naiset tekee sitä ehkä enemmän. Siitä ei vaan puhuta yhtä paljon.

    VastaaPoista
  6. osuit niiin asian ytimeen! mua itseä ärsyttää ihan törkeästi tuo "ah,niin ihanat lihakset" hehkutus. itse ainakin haluan turvallisen ja luotettavan miehen ilman niitä lihaksia. aivan sama se on ainakin minulle, että miltä poikaystävä näyttää, jos vaan saan tuntea itseni onnelliseksi! kiitos vain asian käsittelystä! :----)

    VastaaPoista
  7. Hmm no vastaan vähän siihen mitä mulle jäi mieleen päällimmäisenä. Okei, naru oli ehkä vähän tämmönen kiistanaiheinen sana vaikken käyttänyt sitä missään nimessä negatiivisessa valossa. Toisinnakin musta Gotye (ainakin tässä videossa http://www.youtube.com/watch?v=8UVNT4wvIGY) edustaa semmosta laihaa poikaa, eikä stereotyyppistä komistusta. Siis että mun ideana oli nyt ensimmäisenä se LIHAKSIKKUUS suurennuslasin alla, kasvoista jokasilla on mieltymyksensä. Eikä Gotyekään ihan perinteisellä David Beckham-komeudellakaan tyttöjä villitse vaan niillä persoonallisilla piirteillään. Lisäks tartuitte tohon turvallisuusjuttuun vähän eritavalla kun tarkotin, tai plöääh. En tarkottanu etteikö lihaksikas mies vois olla turvallinen.
    Ja siis siitä naru sanan käyttämisestä, sanoinhan mä myös lihaksikkaiden miesten tissejä isoiks ja kiinteiks niin voishan siitäkin joku vetää herneen nenään? :D Eks toi oo vähän sitä, että se joka aattelee naru sanan pahana pitää naruutta (hehe taivutus) jotenkin alitajuisesti vähintään pikkusen negatiivisena? Tai mulla ei todellakaan haittais jos joku sanois vaikka mua naruks. Okei, riipputissiys joo mutta se on sama kun pojille "vittu sulla on tuhkamuna" tyylinen kommentti eikä siks mun mielestä rinnastettavissa. Tai että se tabumaisuus sanoo että vitsi sulla on pienet tissit on ehkä just se ongelma! xD Plääh ehkä ulosannan itteeni nyt ihan väärin mutta eks just me olla niitä jotka tekee niistä sanoista niin negatiivisia? Nykyään jos joku sanoo että yyyhyhyhyh kun oot laiha (okei ei sano mut jos sanois) ottaisin sen negatiivisena palautteena mut sit jos joku sanoiskin että haha vähän sulla on pienet tissit niin melkein ottaisin sen kohteliaisuutena (ennen en mutta ehkä asian kanssa ollaan tultu sinuiks).

    VastaaPoista
  8. Ja toi narukommentti oli vielä kaikenkukkuraks semmonen että se oli lähinnä se mitä ihmiset yleensä sanoo ;__; Et emmä tiiä tarvitaanko tollasta luokittelua tai etenkään mun äsköstä avautumista kun en ees käyttäny sitä sillain muutaku lainausmerkeissä.

    VastaaPoista
  9. Anonyymi11.12.11

    onks sun äiti ollu linnan juhlis :D? miten?

    VastaaPoista
  10. Juu on :) Isän avecina siis, kun iskä teki tampereen tuomiokirkkoon 100-vuotis juhlateoksen joka oli aika massiivinen näytelmä Suomen itsenäisyyssodasta (siis vuonna 07): Vihan päivät 1918. Määääkin olin messissä!

    VastaaPoista
  11. Jotenkin mun mielestä osa näistä kommenteista on ihan turhanpäivästä saivartelua kun halutaan vaan valittaa jostain. Ei kaikkeen tarvitse niin hanakasti tarttua, kyllä kaikki ymmärtää että tän tekstin pointti oli puhua miesten ulkonäköpaineita vastaan, eikä esim. luoda niitä lisää. Jos oikeesti varoo jokaista sanaansa tai kirjotata jokasen lauseen perään ..En tietenkää tarkota sitä tai tätä vaan tätä", niin postauksista alkaa tulla kilometrien mittaisia.

    Suurennuslasit taskuun sanon minaaaa.

    VastaaPoista
  12. Anonyymi11.12.11

    oho onks siitä kuvia :D? kun olitte siel itsenäisyyspäivän

    VastaaPoista
  13. Larissa kiitos!
    Ja anonyymi en mä siis ollu ku siinä näytelmässä :D Ja emmä tiiä tai kun iskästä tehtiin semmonen elämänkertakirja niin siin on, mutten tiiä kun ne kuvat mitä siinä on niin on yhen Saken ettei niitä oo esim kellään meijän perheestä.

    VastaaPoista
  14. Anonyymi13.12.11

    hha! mahtavaa, kerrankin joku on samaa mieltä kanssani. En ole vielä kertaakaan törmännyt ihmiseen, joka sanoo tän just näin, niinkun ajattelen itekkin.
    Ei miusta lihaksikkaissa miehissä oo mitään vikaan, mutten ymmärrä nimenomaan tuota, miksi poikien pitäisi ajatella, että miksei itse ole noin lihaksikas. Ei lihaksikkuus mielestäni ole se jutun juju. Ei kaikki naiset halua miehiä, joilla on sikspäkki. Minulle käy todella hyvin, itseasiassa paremminkin, mielummin mies, joka on ihan sopusuhtainen, eikä mikään ylilihaksikas jättiläinen. :d

    VastaaPoista
  15. Hii jes joku tajus sen etten hakenu tässä mitään "nyt kuisma kertoo mikä on OIKEA kauneusihanne miehille" -tyyppistä x) Ja siis mulle kyllä käy isous siis että Sahinkin on mua yli 20cm pidempi mutten kyllä haluais sille mitään jäätävää sikspäkkiä ;D

    VastaaPoista
  16. Myönnän että kuuluin ennen noihin jotka ajatteli kavereien paineiden alla että lihaksikkaat pojat on seksikkäitä.. Elin siinä ajatuksessa aika kauan... Kunnes löysin poikaystäväni joka on aika naru. Mutta niin seksikäs ja ihana<3

    VastaaPoista
  17. Tsih ;> Niin se menee!

    VastaaPoista
  18. Anonyymi17.12.11

    Tää ei nyt liity tähän asiaan ollenkaan mutta mun on pakko kysyä tätä. Kun sairastit vielä anorexiaa, liikuit aika paljon, rikö juu? Mutta teit myös paljon vatsalihaksia. koitko, että vatsaharjoitusten tekemisestä oli mitään hyötyä?koska suurinosa laihduttajista tekee vatsoja yms mutta niden on todistettu tekevän vain tukevamman näköiseksi, oliko se sullakin niin vai edesauttoiko se sun kehonmuokkausta? :--D

    VastaaPoista
  19. Joo, tai siis että vatsalihaksia jotain 500 päivässä mutta ei ne kyllä millään mua tukevoittanu :D Siis joo, vatsalihasten teko tukevoittaa jos pumppaa vaan niitä perusliikkeitä mitkä on sitä että yleensä kaikki tekee sen vielä väärin ja ne "osuu" pitkään vatsalihakseen mutta jos ne tekee esimerkiks sillain että jännittää poikittaisen(set?) vatsalihakset niin se vaan litteyttää vatsaa. Sit etunojaseisonta on aika tehokas just noihin lihaksiin jotka toimii sit vähän ku kehon omana "korsettina" :D Kauhee selitys mutta siis joo. Eikä oikeen siinä tilanteessa oo kai väliäkään mitä tekee kun kuitenkin se kuluttaa energiaa ja ne lihakset on jo niin surkastuneet ettei ne paljon "tilaa" vie. ;>

    VastaaPoista
  20. Anonyymi17.12.11

    kuinka voi jännittää poikittaiset vatsallihakset? :___DD

    VastaaPoista
  21. Plöö googleta?:D No mut siis se ainakin auttaa jos vaikka makaa lattialla ja painaa sormilla tohon lonkkaluiden viereen vatsapeitteitä. Jos ei jännitä poikittaisia vatsalihaksia niin sit sormien pitäis upota siihen muutama sentti mut sit vaikka kun nauraa niin poikittaiset vatsalihakset jännittyy ja niitä voi siis ihan tahdonalasesti jännittää, opettelee vaan mitkä lihakset ne on. Myöskin kun puhutaan "vedä napa selkärankaan" niin sillä tarkotetaan niiden lihasten jännittämistä (esim pilates/baletti). Sitten kun alkaa tekeen vatsoja niin tunnustelee välillä että ne on jännittyny eikä se iso suora vatsalihas. ;> Tää nyt ei oo mikään anoreksia tip vaan ihan järkevää tietoo vatsalihasten tekemisestä. Noi poikittaiset vatsalihakset kans tukee tosi paljon selkää ja ryhtiä ylipäätänsäkin, että jos ne on hyvät niin voi välttyy monilta selkä- ja hartiavaivoiltakin.

    VastaaPoista
  22. Anonyymi17.12.11

    Jeah kato teen koulutyötä anorexiasta joten tää on hyvä tietää ! Oliko sulla jotain tiettyä liikettä mitä teit kun yritin googlettaa mutta en oikein llöytänyt mitään vai opettiko joku sulle noi asiat?

    VastaaPoista
  23. No siis jos teet koulutyötä niin oikee sana käyttää on anoreksia, ei anorexia. Jos puhutaan diagnoosista niin sillon anorexia nervosa. Mutta siis no liikkeitä on tuhat ja niille omat variaationsa eikä niillä oikeestaan oo juurikaan väliä, vaan lopputuloksella ja motiivilla. ;>

    VastaaPoista
  24. Ihan asiaa kirjotit! Toisaalta itseäni häiritsee ehkä se (mitä nyt kommenteista on lukenut ja miten tuntuu moni ajattelevan), että "itse en tarvitse lihaksikasta miestä, mutta ah ne narut ja sopusuhtaiset miehet <33". Eikö tässä tule esille mitä myös naisten ulkonäkökriteereissä on, että ihminen ei saisi olla tukevampi? Miesten ja naisten kauneusihanteet ovat yhtä suuret, mutta kuten sanoit naiset tuovat omaansa esille paljon enemmän kuin miehet. En nyt osaa pointtiani kärjistää, mutta pyydän vaan ihmisiä miettimään, että sanomalla:"En tarvitse lihaskimppua, laihatkin käy hyvin." asetat kuitenkin ulkonäkökriteereitä ihmisten niskaan.

    VastaaPoista
  25. Plöplö. "Naruudella" musta tarkotettiin tässä sitä lihasprosenttia. Mä ainakin tarkotin tekstissä, tai siis koska tykkään myös tukevammista. Henkilökohtaisesti jos olis vierekkäin laiha ja tukevampi, niin ottaisin (jso mietitään vaan ulkonäköö) useimmissa tapauksissa tukevamman. Ja kun sitä nyt ei voi kiistää, että jokasella sattuu oleen se oma ihanne pojalle mutta kuka meistä voi kiistää että niitä olis vaan yks ja ainoo. Tai siis että jos mietitään raa'asti ulkonäköö ilman että aatellaan henkilöö sisältäpäin ollenkaan niin luultavasti kaikilla jää muutama vartalotyyppi josta ei pidä, mutta varmasti myös monta josta pitää. Sitten tää vielä laajenee mistä tykkää kun otetaan se mukaan miten henkilöstä pitäminen "muuttaa" sitä miten sitä katsoo. Siis että tän tekstin nyt ainooks pointeiks vois jättää että a) tytötkin luo kauneusihanteista ja b) poikien lihasprosentin ei täydy olla tuhat että ne olis viehättäviä, vaikka ne voi olla viehättäviä myös silloin.

    VastaaPoista
  26. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  27. Miks mun kommentti ei tullu tähän?
    Mut siis, toi sun äskönen kommentti avas tän tekstin eritavalla musta. Tai sillee et toi teksti mun mielestä ei periaatteessa ollu kovin paljoa sellanen ulkonäköpaineita laskeva, kun sen luki ekan kerran. Mut ku sut tuntee, nii tietysti tiesi, että se oli tarkoitettu sellaseks. Olit valinnut jokku muodot vähän huonosti ehkä, tosin sanoikki ettei tän ollu tarkoitus olla kovin syväluotaava.
    Mut pointti siis oli, että on kiva, että nyt muutkin ehkä tajuaa tän tekstin paremmin ton vikan kommentin myötä :)

    VastaaPoista
  28. Siis koska ne tulee siihen hyväksymisjuttuun jos kommentoidaan vanhempiin kun 7pv vanhoihin teksteihin^^

    Ja okei no ilmeisesti joo kommenteista päätellen oli ihan perse muotoilu x) Aattelin tehdä tästä jopa ehkä videon missä vois vähän tarkemmin miettiä.

    VastaaPoista
  29. Olin ihan ymmälläni, ku yleensä ne tulee heti näkyviin :D
    mut musta sun tosiaa kannattais tehä vie vähä kattavampi postaus aiheesta, koska tää on tärkeä aihe ja mielipiteitä nähtävästi riittää.
    Ja muotoilussa ei voi aina onnistua, kattoo vaa mun blogia nii huomaa asian aika nopeesti :--D

    VastaaPoista
  30. Joo, kun en helposti huomaa jos tulee vanhempiin niin siks lähinnä ;>

    VastaaPoista