perjantaina, elokuuta 30

Määäääki!

Koska oon vähän jumissa (ootteko huomannu, mitäh) nuiden vastauspostauksien kanssa niin teempä väliin sitten tän 50 faktaa minusta jutun! Aattelin että kun en oo 100 vuoteen kertonu mitään kuulumisia niin voin iskee niitäkin vähän tähän väliin. Pahoittelen myös postauksien olemattomuutta mutta saan ekan kerran rehellisesti myöntää että mulla on ollu niin pirun kiire että en oo yksinkertasesti jaksanu. 
Muutenkin mulla on ollu vähän hankaluuksia noin yleisen jaksamisen kanssa. 
Onneks nyt on alkanu kirkastuu joten ihan ihmeen kummasti! ♥
Ainii, ehdin 18 vuottakin täyttää tässä välissä. Nyt niitä faktoja tiskiin kuitenkin:

1. Pelkään tosi montaa asiaa. Pahimpia on pimeä ja perhoset. Hylkäämiseks tuleminenkin on aika kärjessä mutta se on vähän liian itkunyyhkytavaraa että selittäisin siitä sen enempää.
2. Musta ei oo järkee syödä jos ruoka ei oo hyvää (=en syö ruokia mistä en pidä). Onneks en oo kovin nirso!
3. Sain kaks viikkoa sitten verkkopankkitunnukset ja samalla alotin autokoulun Kissanmaan autokoulussa.
4. Vaikka juon tosi harvoin/vähän alkoholia, tykkään enemmän että ihmiset on kännissä bileissä. Silloin kaikki on avoimempia ja niille on helpompi jutella.
5. Mulle on tullu viimesen viikon aikana tosi paljon postia ja se on tosi kivaa! Varmaan yli 10 kirjettä.
6. Muutetaan Sahinin kanssa yhteen 1.10. ja mua jännittää kamalasti muutto.
7. En ikinä löydä mistään kivoja pikkareita. Jos joku tietää jonkun paikan missä myydään jotain söpöjä niin sopii kommentoida.
8. Mulla on koirakuume ja jotenkin oudosti siihen liittyen äidinvaistot tosi pinnassa. Sillain että haluaisin huolehtia jostakusta pienemmästä.
9. Mulla ei oo ikinä jano. Siks oon nyt vasta viimesen parin kuukauden aikana opetellu juomaan tarpeeks. Jos en mieti erikseen että pitää juoda juon n. 2-3dl vuorokaudessa. 
10. Käyn lukion neljään vuoteen. Mulla on tosi helpot lukujärjestykset mutta ne on silti ihan maksimit mitä pystyn suorittaan.



11. Teen peruukeista postauksen heti kun viimesin tilaukseni pääsee perille.
12. Tykkään kylpylöistä hirveesti ja tahtoisin mennä syyslomalla Viroon kylpylähotelliin. 
13. Musta kaikki tekokynnet on rumia. Sanon kyllä yleensä kavereille ja muille että hienot mutta en oo oikeesti tykänny varmaan yhdistäkään. Myös suurinosa ripsienpidennyksistä on ihan hirveitä. Niitä tosin oon nähny muutamat ihan ok hienot. Luonnolliset ripset on silti aina hienommat.
14. Saatan vaikuttaa semmoselta että tuomitsen ihmisiä enkä pidä kestään mutta oikeesti epäpidän tosi harvoista. Musta on jollain oudolla tapaa kivaa nähdä ihmisten ärsyttävät ja "huonot" piirteet mutta pitää niistä ihmisistä silti tosi paljon.
15. Mulla on korkeet kriteerit pitää ketään älykkäänä. Monet on kyllä fiksuja ja lahjakkaita ja hyviä monessa asiassa mutta älykkyys on musta eri asia.
16. Koen syyllisyyttä kun katon O.C:ta, Sinkkuelämää, Gossip Girliä tms. sarjoja. Ja siitä että pidän niistä.
17. Oon tullu siihen tulokseen että ihmiset pitää kauneimpina toisia ihmisiä joissa on vähän samoja piirteitä kun niitä itsessään. 
18. Löysin teen kaikkien näiden vuosien jälkeen oikeesti! Nykyään juon sitä varmaan jokatoinen päivä koska oon tajunnu mistä teelajeista tykkään. Ja hunajan kanssa oijjoi.
19. Seuraan livestreamina yhtä kissaperhettä! Ne on niin söpöjä ♥____♥ (http://new.livestream.com/FosterKittenCam/TheLooneyFosters)
20. Don Johnson Big Band on ihan sikahyvä bändi. Löysin senkin vasta nyt.




21. Oon yrittäny alkaa harrastaan liikuntaa enemmän. Siinä kohtaa kun aloin ajatella 200m matkasta etten viitti kävellä niin heräsin todellisuuteen. Löysin myös Youtubesta semmosen Blogilates homman joita teen aina välillä. Ne on niin kivoja!
22. En oo ollu sikapitkään aikaan (mun mittakaavassa) kipeenä. Kai nyt sit manasin itelleni jonkun keuhko+sydäntulehduksen ja murtuneen selkärangan ja aivokasvaimen.
23. Oon vähentäny Cokiksen juontia varmaan 70%. Korvaan sitä vedellä. En tiedä olenko ylpeä itsestäni.
24. Mä tiedän että en oo hauska. Tai siis oon tienny sen jo niin kauan että oon aika sinut sen asian kanssa.
25. Mulla on aina joku ruokavillitys menossa. Aiemmin oli subit, nyt on Thai Laos-ravintolasta semmonen nuudelikanamättö. Ne on semmosia että voisin syödä pelkkää sitä yhtä ruokaa kokoajan. Toivon että toi nykynen vaihtaus koska se on aika kallista.
26. Jaksan kattoo tosi harvaa animesarjaa. Yleensä syy miks en halua kattoo jotain on se että se on liian hameenallevilkkuujatissitpomppiijapyllyonpystyssä-osastoo. Tällä hetkellä ainoo mitä katon on Shingeki No Kyojin. Se on hyvä.
27. Tytöt on tyhmiä.
28. Aion lähtee enskesänä Norjaan. Olis kiva olla vähintään pari viikkoo. Tänään haaveilin että ostaisin sieltä isona talon ja olisin aina siellä kesät. 
29. Tykkään vaihdella ulkonäköäni tosi rajusti mutta haluan kuitenkin suurimmanosan ajasta näyttää tosi luonnolliselta ja siltä että mua ei kiinnosta miltä näytän.
30. Mun suurin esikuva on Natalie Portman. Sekä ulkonäöllisesti että muuten. Tietenkään en tunne henkilökohtasesti mutta kaikki mitä oon lukenu/kattonu haastatteluja/nähny elokuvia.



31. Enemmän kun uusia leffoja tykkään kattoa niitä mitkä oon jo nähny ja todennu hyviks. Yksin en yleensä kato mitään uusia leffoja. Esimerkkejä Liikkuva Linna, Closer ja Bridget Jones josta en enää muista kuinka monta kertaa oon nähny ne.
32. Herkistyn nopeesti ruoka-aineille. Oon myös yliherkistyny hajuvesille, kissoille ja vähän koirille. Eli ne on allergisoivia kaikki nykyään. Huomaan nopeesti jos syön jotain yksittäistä juttua usein niin kroppa alkaa reagoida ikävästi esim ihottumalla ja suun haavaumilla.
33. En käytä korkokenkiä. Kaapista löytyy kolmet joita oon käyttäny kaikkia vaan yhden kerran. En halua olla yhtään pidempi.
34. Rakastan asioiden karsimista. Yleensä jos otan vaikka n. 200 kuvaa, niistä jää jäljelle 2. Karsin myös vaatteita, tavaroita, jääkaapin sisältöä, meikkejä jne.
35. Huomasin että joka kesä uin vaan vähemmän ja vähemmän. Aiemmin olin kunnon vesipeto mutta viimekesän uimareissut voi laskea kahden käden sormilla. Se on surullista.
36. Musta tytöt ei kuulu ylilaudalle/vastaaviin paikkoihin. Yleensä tytöt jotka käy laudalla tai 4chanissa tekee siitä hirveen numeron ja leikkii tajuavansa poikien juttuja vaikkei ne oikeesti tajua. Sen sallin jos joku käy siellä muttei puhu siitä. Esim. ikinä. Riemurasiassa saa käydä tytötkin.
37. Alotin kirjottaan tätä kun aurinko paisto. Nyt on jo pimeetä. Tää on vaikeeta.
38. Tykkään hirveesti kaikista puisista veistoksista/patsaista/koristeista. Muutenkin sisustuksessa mitä enemmän puuta sitä parempi.
39. Mulla on tosi matala ruumiinlämpö aina. Yleensä se on 35 tai joskus vielä vähemmän. Oon päätelly että siks oon aina kipee.

juhannus..

40. Oon poiminu tänä kesänä kasan vadelmia, mustikoita, viinimarjoja ja omenoita ja säilöny niitä. On niin kivaa kun sitten saa tehtyä talvella smoothieita!
41. Arvostan kokoajan enemmän ja enemmän vanhempiani. Ne ei välttämättä tiedä sitä kun teen sen aina salaa seläntakana ja selitän kavereilleni kuinka parhaita ne on. Äiti on niitä ihmisiä joista tulee vaan semmonen "toi on hyvä ihminen" -olo plus äiti on megahyvä laittaan ruokaa. Äiti on myös herkkä ja äitiä voi pyytää auttaan joka tilanteessa. Iskässä taas ihailen sen luovuutta ja kykyä innostua joka jutusta täysillä. Iskän työmoraali on yks parhaita maailmassa eikä se pidä melkein mitään töitä eriarvosina. Myös iskän kyky myöntää omat virheensä tajutessaan ne on siistiä.
42. Itken välissä ihan kummallisista syistä. Jotkut kuvitellut tilanteet saa mut aina itkeen ihan hysteerisesti kuten jonkun läheisen kuoleman ajattelu. Myös jos joku on tosi sulonen saatan alkaa itkeä. KAWAIIMUTHAFUCKERS.
43. Tykkään järjestellä tapahtumia ja toimia emäntänä.
44. Huomaan tosi helposti kaiken mitä mun kehossa tapahtuu. Tai siis jos joku asia tuntuu miellyttävältä tai epämiellyttävältä tai sattuu tai kutittaa tai joku lihas muljahtaa tai on jumissa tms. niin huomaan sen heti. Se varmaan ärsyttää joitain ihmisiä kun aina raportoin mikä tuntuu miltäkin. "Siis mun tää sormen jänne on tosi epämukavasti", ja sitärataa.
45. Istun harvoin normaalisti. Oon aina jotenkin häkkyrällä.
46. Mun ja Sahinin suhteessa mä teen oikeesti melkein kaikki päätökset. Ei siks että Sahin olis erityisemmin tossun alla vaan ennemmin siks että mä tykkään päättää asioita ja Sahinilla ei yleensä oo niin suuria tunteita siitä millaset astiat meillä tulee oleen tai mitä syödään minäkin päivänä. Mä myös ilmotan välillä asioita sillain itsestäänselvyytenä kuten "me lähetään sit ens kesänä Norjaan" "hei muutetaan yhteen enssyksynä".
47. Oon hämmentyny siitä kun blogimaailma muuttuu niin hirveesti ja mulla on sellanen olo että oon jo liian huono bloggaan koska en jaksa kiinnittää kaikkeen niin paljon huomiota.
48. Rakastan lautapelejä. Alias on paras. Myös Suomitietopeli on yks parhaimpia koska se on niin perseestä.
49. Aion järkyttää kaikkia vähän seuraavassa kohdassa. Valmistautukaa.
50. Aion leikata siilin. Kyllä, näytän luultavasti tyhmältä. Ja kyllä, haluan tehdä jotain tollasta ja ajatella että "Hei, mua ei vaan kiinnosta mitä muut ajattelee. Mä oon aina miettiny että haluan joskus vetää siilin elämässäni, ja nyt aion toteuttaa sen." Joten ei kannata yrittää käännyttää mua tästä päätöksestä. Kyllä ne kasvaa takasin.

22 kommenttia:

  1. Anonyymi30.8.13

    27. Tytöt on tyhmiä. - älä yleistä ._.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ano pliis XDDD ei ehkä nyt tarkottanu iha sillein.....

      Poista
  2. unna ootpas rohkee! mutta niin tosiaan kyllä ne kasvaa takas ja aina voi käyttää peruukkia ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja mistäs sitä tietää vaikka ne näyttäis ihan siedettäviltäkin :)

      Poista
  3. On vaan pakko jakaa että ite sain just kortin ja Kissanmaanautokoulusta. Oli tosi jees :)

    VastaaPoista
  4. Anonyymi30.8.13

    Mietin tos vikas kohtaa et hyi helvetti kuka leikkaa siilin...siis siilin..eläin siilin... :D

    VastaaPoista
  5. Siiliks vetäminen on niiiin vapauttavaa! Itekki vetäsin viime kesän lopussa, ja ne oli kyl niin ihanat ja mukavat ja helpot ja oh god, haluun ne takasin, mut häiritsis kasvatusoperaatiota. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin sen jälkeen aion kasvattaa pitkän tukan takasin :)

      Poista
  6. Anonyymi31.8.13

    Ootko keksiny siilinleikkaamisen Natalie Portmanilta? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itseasiassa se on ollu ennen Natalieen rakastumista mutta kyllä se verikosto anto oman panoksensa asialle :)

      Poista
  7. Mun piti kommentoida jotain mutta unohdin sen D:

    Jaja oon pitäny sua jotenkin sellasena mukavana ja tutustumisenarvosena ihmisenä, mut sit mua hämää koska tuskin sä edes tiedät kuka mä olen (ollaan joskus oltu emmalla bileissä samaan aikaan :D). Hassua :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kiitos kiitos ;> jajaja joo kyllä mä sut tunnistan!

      Poista
  8. Anonyymi1.9.13

    Oot niin kaunis! :) Ja ei sun blogi oo mitenkään huono, oon aina tykänny, saisit vaan postailla vähän useammin :D Ja uskon että siilitucca sopii sulle, ja ainahan peruukit on keksitty kun niitäki käytät.

    VastaaPoista
  9. Anonyymi1.9.13

    En nyt halua mitenkään loukata, ihan vain uteliaisuuttani kysyn: Jos sinulla on korkea rima luokitella ihmisiä älykkäiksi, niin luokitteletko itsesi? En nyt väitä yhtikäs mitään sinun älykkyydestäsi, oon vain utelias :3 Ja häkkyrä on ihana sana

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En herranjestas :D Emmä tyhmäkään oo eli semmonen suunnilleen elämiseen kykenevä.

      Poista
  10. Anonyymi2.9.13

    Love u! :*

    Mutta siis asiaani,
    Lainaan:
    Haluan ajatella että: "Hei, mua ei vaan kiinnosta mitä muut ajattelee''

    Tämän pohjalta siis kysyn;
    Säkö haluaisit ajatella noin? Sä haluaisit elää ns.vapaasti ja olla välittämättä mitä muut ajattelee, mutta silti aattelet sitä? Yritätkö sä ns.todistaa itelles että sä voit tehä mitä tahansa ajattelematta välittämättä muiden mielipiteistä? Eli onko sulla iiihan oikeesti huono omatunto, mutta sä et vaan halua hyväksyä sitä ja yrität päästä siitä pois vaikkapa pukeutumalla jotenkin oudosti tai vetämällä just siilin?
    Voi tosin olla että olen väärässä, mutta tälläinen tuli vaan mieleeni :D

    VastaaPoista
  11. En tiiä onko se noin suoraviivasta (vaikka siis monimutkasta silti plää).
    Ajatusmaailmani:
    "Jos hyväksyn itse itseni, muidenkin on helppo hyväksyä minut". Koska sillon oon sinut itseni kanssa ja samalla muiden. Eli tavallaan ajattelee muiden suhtautumista ja omaa, ja kaipaa kaikkien hyväksyntää. Koska esimerkiksi sillon kun mulla on ollu jaksoja elämässä, kun oon hirveesti ylipäätään ollu ajattelematta erityisen syvällisesti "ooh, kuka minä olen, kuka kuisma todella on", mulla on ollu kivointa, ja eniten myöskin ystäviä. Eli en yritä elää ns.vapaasti vaan mahdollisimman helposti.

    Ja ota tästä kommentista nyt selvää!:D

    VastaaPoista
  12. Anonyymi3.9.13

    mihin muutatte sahinin kans? onko sahin kokonaan suomalainen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Messukylään eli Tampereelle ja sen isä on turkkilainen (asunu kylläkin suomessa n.20 vuotta).

      Poista
  13. Anonyymi3.9.13

    sulle saattas hyvinki sopii semmonen poikatukka,semmone trendikäs :))

    VastaaPoista
  14. Anonyymi19.9.13

    Mihkä päin messukylää muutatte? (: Et varmaan osotetta kerro mut jokin maamerkki :D Ite asun nimittäin täällä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika tarkkaan tää menee mut siihen toasin kämpille :) Eli kirkon viereen.

      Poista